- Занадто кричуща назва, заголовок, який зачіпає негативні емоції. І чим яскравіше ви відреагували, тим вірогідніше, що це маніпуляція. Адже ціль такої новини – викликати негатив, злість, образу, усе, що призведе до зневіри у Своїх – у наших воїнах, у владі, у тих, хто приймає важливі рішення.
- Неможливість перевірити інформацію у інших ЗМІ. Інформація повинна бути підтверджена у мінімум, 3-х джерелах.
- Подання ситуації занадто швидко від події, яка трапилась. Це називають «Бути на хайпі», за рахунок нашої активності деякі платформи піднімають собі рейтинг.
- Варто знати білий список ЗМІ, Їх інформація проходить жорстку перевіку, то ж це ї дозволяє «тримати чисте обличчя» та користуватися довірою читачів. Однак і тут варто усе перевіряти.
- Чекаємо 24 години після появи будь-якої інформації у ЗМІ. Річ не про офіційні джерела- такі як сайти МНС, Офісу президента України, сам Президент і його виступи, Генеральний штаб ЗСУ, Кабінет Міністрів України, Сухопутні війська ЗС України, МВС України, Національна поліція України, ДСНС України, Територіальна оборона ЗС України, і т.д.
- Уся інформація повинна даватись суху, а не зразу з емоційним забарвленням, адже метою такого меседжу буде зробити так, що б ви однобоко побачили ситуацію, і саме у цьому буде маніпуляція.
- Після перегляду новин слідкуйте, які висновки можна зробити – якщо це зневіра у Наших, значить інформаційна війна ворогів йде по плану. Тож бажаю вам вміло жонглювати новинами, сортувати непотрібні та надихатись перемогами, небайдужістю наших людей та лише контруктивним діям. Адже кожен з нас може виграти цю війну, і почати можна з перемоги над інформаційною атакою ворогів. Бо якщо ви ухиляєтесь від їх фейків, коментарів ботів та нудного скуління та інформації з метою роз’єднання народу України, то це точно перемога на інформаційному фронті.
Інформація розроблена з інформації курсів платформи Prometheus та Школи місцевого самоврядування.